CZANTORIA ZDOBYTA

19 maja, w sobotę, odbyła się nasza długo zapowiadana wycieczka w Beskidy. Opowiemy Wam troszeczkę o tym, jak było :-)

O godz. 8:20 wyjechaliśmy z miejsca zbiórki, po drodze, w Katowicach dosiadł się do nas nasz przewodnik, który opowiadał nam w autokarze różne ciekawostki dotyczące miast na naszej trasie do Ustronia. Po przybyciu do celu, udaliśmy się, aby zwiedzić pierwszy punkt wycieczki – Park Leśnych Niespodzianek. Ten Park to, jak się pewnie domyślacie, nie jest zwykłe miejsce pełne drzew i ławek. W tym miejscu na wolności biegają zwierzęta takie jak sarny, kozy, alpaki, króliki, można je głaskać i karmić, ale uwaga – tylko specjalną karmą, którą można zakupić przy wejściu.

O godzinie 11:00 poszliśmy obejrzeć pokaz lotów ptaków drapieżnych. Zrobił na nas OGROMNE wrażenie!! Możliwość obserwowania z bliska orłów, sów, sokołów była dla nas wielkim przeżyciem.

Następnym punktem w naszym napiętym programie było udanie się na górski szlak. W tę sobotę spróbowaliśmy zdobyć górę Czantorię Wielką. I wiecie co? Wszystkim nam się to udało, choć łatwo nie było! Czantoria wielka to szczyt o wysokości 995 metrów. Droga na samą górę była męcząca, całe szczęście mogliśmy zawsze liczyć na czyjąś pomoc. Bardzo często tym kimś okazywał się p. Witold Witkowski :-)

Po ok. 2 godzinach wspinaczki mogliśmy wreszcie odpocząć na szczycie, a chętni skorzystać także z wieży widokowej, choć tego dnia mgły mocno ograniczały widoczność.

W schronisku uzupełniliśmy stracone kalorie i nadszedł czas na.. zejście. Choć wielu z nas marzyło o tym momencie w czasie wchodzenia, okazało się, że schodzenie było dla nas większym wyzwaniem. Ale i temu wyzwaniu podołaliśmy!

Z podnóża Czantorii, po pewnym miłym spotkaniu, udaliśmy się prosto do autokaru i rozpoczęliśmy powrotną drogę do Bytomia.
Cieszymy się, że pogoda nam dopisała i że zdobyliśmy Czantorię Wielką! O kolejnych planach górskich eskapad poinformujemy Was już niedługo, bądźcie gotowi na wędrowanie!!