Follow Me

Close

ZAJĘCIA MUZYCZNE

mgr Anna Akram

mgr Małgorzata Nowak

Co osiągniesz aktywnie uczestnicząc w zajęciach:

– nauczysz się prawidłowego korzystania ze swojego głosu,

-nauczysz się dbania o swój głos i jego prawidłowy rozwój ,

-nauczysz się śpiewać ulubione piosenki,

-poznasz tajniki emisji głosu,

-nauczysz się panować nad swoim głosem i poznasz jego możliwości ,

-poznasz różnorodne piosenki,

-poznasz podstawowe pojęcia muzyczne,

-poznasz zasady pracy z mikrofonem,

-rozwiniesz swoją pasję muzyczną,

-poznasz różne style muzyczne,

-nauczysz się pracy indywidualnej na scenie,

-nauczysz się opanowania stresu scenicznego,

-nauczysz się właściwego zachowania na scenie

-nauczysz się podstaw emisji głosu,

-nauczysz się zdrowego posługiwania swoim głosem,

-poznasz tajniki pracy z mikrofonem,

– dowiesz się  wiele na temat interpretacji piosenek,

-poprawisz dykcję poprzez ciekawe ćwiczenia,

– zaprezentujesz swoje umiejętności podczas koncertu lub konkursu.

– przekonasz się jaką frajdą są występy na scenie

ZAJĘCIA NAUKI GRY NA GITARZE

Co daje uczestnictwo w zajęciach  gry na gitarze?

– poznasz różne rodzaje instrumentów- gitarę klasyczną , akustyczną oraz elektryczną,

-nauczysz się podstaw gry na gitarze (dla początkujących),

-rozwiniesz swoją pasję muzyczną (dla zaawansowanych),

-nauczysz się czytać nuty,

-nauczysz się wykonywać prosty akompaniament do piosenek

-nauczysz się podstawowych skal muzycznych,

– nauczysz się improwizacji muzycznej,

– nauczyciel pomoże Ci dobrać właściwy instrument.

– kształcenie umiejętności w zakresie gry na gitarze

– wykształcenie umiejętności płynnego czytania nut

– nauka harmonii i zasad muzyki

-zainteresowanie wychowanków różnymi formami kontaktu z muzyką żywą.

Lekcje odbywają się indywidualnie.

Wychowankowie uczą się utworów ze zbiorów dawnych mistrzów gitary klasycznej oraz  gry akordowej i muzyki rozrywkowej.

Występujemy na imprezach takich jak : popisy, koncerty kolęd , festiwale , konkursy.

Współpracujemy z ośrodkami środowiska lokalnego.

Zajęcia odbywają się w grupach 2 i 3 osobowych  są dedykowane wychowankom w wieku

7-26 lat.

fullsizerender4-kopiowanie

 

ZAJĘCIA NAUKI GRY NA KEYBOARDZIE

Co osiągniesz uczestnicząc w zajęciach gry na keyboardzie?

-poznasz różne style muzyczne,

-poznasz wartości nut i pauz i ich zapis graficzny,

-nauczysz się grać z użyciem podkładów rytmiczno-perkusyjnych,

-poznasz utwory współczesne , a także muzykę poważną.

KOŁO NAUKI GRY NA KEYBOARDZIE

Prowadząca – mgr Klaudia Leciej-Kawalec

Co osiągniesz uczestnicząc w zajęciach gry na keyboardzie?

-poznasz różne style muzyczne,

-poznasz wartości nut i pauz i ich zapis graficzny,

-poznasz nuty i ich zapis graficzny,

-nauczysz się grać z użyciem podkładów rytmiczno-perkusyjnych,

-poznasz utwory współczesne , a także muzykę poważną.

_igp0069-kopiowanieZ_igp0071-kopiowanie

ZAJĘCIA W KOLE MUZYCZNYM

Co dają zajęcia muzyczne?

-mają na celu naukę gry na instrumentach klawiszowych ( keyboard, pianino),

-poznasz podstawy gry na instrumencie , zapoznać się z ich możliwościami  technicznymi  oraz odkryć różne rodzaje stylów muzycznych,

-poza muzyką klasyczną jest również muzyka rozrywkowa i filmowa , rozpisywana przez nauczyciela i dostosowana do indywidualnych potrzeb i zdolności wychowanków,

-efekty swojej pracy uczęszczający na zajęcia mogą pokazać na różnego rodzaju występach, koncertach w placówce, szkole czy na konkursach.

KOŁA TANECZNE

Co daje mi uczestnictwo zajęciach tańca?

-dobrą zabawę przy muzyce

-rozwój ruchowy,

-rozwój poczucia rytmu

-naukę prostych piosenek

-poznanie różnych tańców

-ciekawe zabawy muzyczno-ruchowe

-prezentowanie swoich umiejętności tanecznych na koncertach i konkursach

Najlepsze na nudę…? Tańce, hulanki, swawole w MDK-owym kole!
My się tak tu szkolimy, że niczego się nie boimy!

KOŁO RYTMIKI PRZEDSZKOLNEJ   

Prowadząca – mgr Klaudia Leciej – Kawalec

Co daje uczestnictwo w zajęciach rytmicznych?

– rozbudzenie zamiłowania do muzyki,

-rozwinięcie pamięci muzyczno-ruchowej ,

-wypracowanie umiejętności uczenia się melodii,

-ułatwia zapamiętywanie ruchu i rytmu w powiązaniu z muzyką,

-uczy orientacji przestrzenno-ruchowej, dynamiki ruchu,

-rozwija umiejętności słuchowe,

-uczy współdziałania w grupie,

-wypracowuje niezależność ruchową

-sprzyja rozwojowi autoorientacji

KOŁO RYTMIKI DLA PRZEDSZKOLAKÓW

Prowadząca – mgr Joanna Prus-Kaczkowska

Czy rytm jest nam potrzebny? Zapytajmy raczej, czy możemy się od niego uwolnić! Dziecko już od pierwszych dni życia w łonie matki słyszy rytm serca matki i stale pulsujący rytm płynów. Nawet osoby niesłyszące odbierają rytm poprzez wibracje i poprzez następstwo różnorakich elementów.

Czy rytm może nam pomagać?

Może zarówno pomagać jak i przeszkadzać. Zależnie od tego, czego poszukujemy i z jakim rodzajem rytmu mamy do czynienia.

Zajęcia rytmiki, które prowadzimy  metodą Emila Jaques  Dalcroze’a zawierają w sobie trzy elementy: kształcenie słuchu, rytmikę, improwizację, które są ze sobą ściśle powiązane i uzupełniają się wzajemnie.

Na zajęciach  dzieci zaspokajają naturalną potrzebę ruchu poprzez  szereg ćwiczeń  takich jak:  odtwarzanie muzyki ruchem, słuchanie muzyki, śpiewanie piosenek, grę na instrumentach perkusyjnych, zabawy uwrażliwiające na podstawowe elementy muzyki.

Ćwiczenia rytmiczne:

-wspomagają rozwój mowy

-pomagają rozładować energię, jak również pobudzają energię do działania – zależnie od potrzeb

-ukierunkowują nadwyżkę energii na pozytywne działania, a nie destrukcję

-stabilizują emocjonalnie, harmonizują

-rozluźniają napięcia w ciele

-wspomagają własną ekspresję

-ćwiczą koordynację

-ośmielają

-porządkują czasoprzestrzeń

-przynoszą satysfakcję z podejmowania działania

-uczą samodyscypliny

-ćwiczą koncentrację

-umuzykalniają

-są w kręgu zainteresowań wszystkich dzieci!

_igp0242-kopiowanie