ZAJĘCIA MUZYCZNE
mgr Anna Akram
mgr Małgorzata Nowak
Co osiągniesz aktywnie uczestnicząc w zajęciach:
– nauczysz się prawidłowego korzystania ze swojego głosu,
-nauczysz się dbania o swój głos i jego prawidłowy rozwój ,
-nauczysz się śpiewać ulubione piosenki,
-poznasz tajniki emisji głosu,
-nauczysz się panować nad swoim głosem i poznasz jego możliwości ,
-poznasz różnorodne piosenki,
-poznasz podstawowe pojęcia muzyczne,
-poznasz zasady pracy z mikrofonem,
-rozwiniesz swoją pasję muzyczną,
-poznasz różne style muzyczne,
-nauczysz się pracy indywidualnej na scenie,
-nauczysz się opanowania stresu scenicznego,
-nauczysz się właściwego zachowania na scenie
-nauczysz się podstaw emisji głosu,
-nauczysz się zdrowego posługiwania swoim głosem,
-poznasz tajniki pracy z mikrofonem,
– dowiesz się wiele na temat interpretacji piosenek,
-poprawisz dykcję poprzez ciekawe ćwiczenia,
– zaprezentujesz swoje umiejętności podczas koncertu lub konkursu.
– przekonasz się jaką frajdą są występy na scenie
ZAJĘCIA NAUKI GRY NA GITARZE
Co daje uczestnictwo w zajęciach gry na gitarze?
– poznasz różne rodzaje instrumentów- gitarę klasyczną , akustyczną oraz elektryczną,
-nauczysz się podstaw gry na gitarze (dla początkujących),
-rozwiniesz swoją pasję muzyczną (dla zaawansowanych),
-nauczysz się czytać nuty,
-nauczysz się wykonywać prosty akompaniament do piosenek
-nauczysz się podstawowych skal muzycznych,
– nauczysz się improwizacji muzycznej,
– nauczyciel pomoże Ci dobrać właściwy instrument.
– kształcenie umiejętności w zakresie gry na gitarze
– wykształcenie umiejętności płynnego czytania nut
– nauka harmonii i zasad muzyki
-zainteresowanie wychowanków różnymi formami kontaktu z muzyką żywą.
Lekcje odbywają się indywidualnie.
Wychowankowie uczą się utworów ze zbiorów dawnych mistrzów gitary klasycznej oraz gry akordowej i muzyki rozrywkowej.
Występujemy na imprezach takich jak : popisy, koncerty kolęd , festiwale , konkursy.
Współpracujemy z ośrodkami środowiska lokalnego.
Zajęcia odbywają się w grupach 2 i 3 osobowych są dedykowane wychowankom w wieku
7-26 lat.
ZAJĘCIA NAUKI GRY NA KEYBOARDZIE
Co osiągniesz uczestnicząc w zajęciach gry na keyboardzie?
-poznasz różne style muzyczne,
-poznasz wartości nut i pauz i ich zapis graficzny,
-nauczysz się grać z użyciem podkładów rytmiczno-perkusyjnych,
-poznasz utwory współczesne , a także muzykę poważną.
KOŁO NAUKI GRY NA KEYBOARDZIE
Prowadząca – mgr Klaudia Leciej-Kawalec
Co osiągniesz uczestnicząc w zajęciach gry na keyboardzie?
-poznasz różne style muzyczne,
-poznasz wartości nut i pauz i ich zapis graficzny,
-poznasz nuty i ich zapis graficzny,
-nauczysz się grać z użyciem podkładów rytmiczno-perkusyjnych,
-poznasz utwory współczesne , a także muzykę poważną.
ZAJĘCIA W KOLE MUZYCZNYM
Co dają zajęcia muzyczne?
-mają na celu naukę gry na instrumentach klawiszowych ( keyboard, pianino),
-poznasz podstawy gry na instrumencie , zapoznać się z ich możliwościami technicznymi oraz odkryć różne rodzaje stylów muzycznych,
-poza muzyką klasyczną jest również muzyka rozrywkowa i filmowa , rozpisywana przez nauczyciela i dostosowana do indywidualnych potrzeb i zdolności wychowanków,
-efekty swojej pracy uczęszczający na zajęcia mogą pokazać na różnego rodzaju występach, koncertach w placówce, szkole czy na konkursach.
KOŁA TANECZNE
Co daje mi uczestnictwo zajęciach tańca?
-dobrą zabawę przy muzyce
-rozwój ruchowy,
-rozwój poczucia rytmu
-naukę prostych piosenek
-poznanie różnych tańców
-ciekawe zabawy muzyczno-ruchowe
-prezentowanie swoich umiejętności tanecznych na koncertach i konkursach
Najlepsze na nudę…? Tańce, hulanki, swawole w MDK-owym kole!
My się tak tu szkolimy, że niczego się nie boimy!
KOŁO RYTMIKI PRZEDSZKOLNEJ
Prowadząca – mgr Klaudia Leciej – Kawalec
Co daje uczestnictwo w zajęciach rytmicznych?
– rozbudzenie zamiłowania do muzyki,
-rozwinięcie pamięci muzyczno-ruchowej ,
-wypracowanie umiejętności uczenia się melodii,
-ułatwia zapamiętywanie ruchu i rytmu w powiązaniu z muzyką,
-uczy orientacji przestrzenno-ruchowej, dynamiki ruchu,
-rozwija umiejętności słuchowe,
-uczy współdziałania w grupie,
-wypracowuje niezależność ruchową
-sprzyja rozwojowi autoorientacji
KOŁO RYTMIKI DLA PRZEDSZKOLAKÓW
Prowadząca – mgr Joanna Prus-Kaczkowska
Czy rytm jest nam potrzebny? Zapytajmy raczej, czy możemy się od niego uwolnić! Dziecko już od pierwszych dni życia w łonie matki słyszy rytm serca matki i stale pulsujący rytm płynów. Nawet osoby niesłyszące odbierają rytm poprzez wibracje i poprzez następstwo różnorakich elementów.
Czy rytm może nam pomagać?
Może zarówno pomagać jak i przeszkadzać. Zależnie od tego, czego poszukujemy i z jakim rodzajem rytmu mamy do czynienia.
Zajęcia rytmiki, które prowadzimy metodą Emila Jaques Dalcroze’a zawierają w sobie trzy elementy: kształcenie słuchu, rytmikę, improwizację, które są ze sobą ściśle powiązane i uzupełniają się wzajemnie.
Na zajęciach dzieci zaspokajają naturalną potrzebę ruchu poprzez szereg ćwiczeń takich jak: odtwarzanie muzyki ruchem, słuchanie muzyki, śpiewanie piosenek, grę na instrumentach perkusyjnych, zabawy uwrażliwiające na podstawowe elementy muzyki.
Ćwiczenia rytmiczne:
-wspomagają rozwój mowy
-pomagają rozładować energię, jak również pobudzają energię do działania – zależnie od potrzeb
-ukierunkowują nadwyżkę energii na pozytywne działania, a nie destrukcję
-stabilizują emocjonalnie, harmonizują
-rozluźniają napięcia w ciele
-wspomagają własną ekspresję
-ćwiczą koordynację
-ośmielają
-porządkują czasoprzestrzeń
-przynoszą satysfakcję z podejmowania działania
-uczą samodyscypliny
-ćwiczą koncentrację
-umuzykalniają
-są w kręgu zainteresowań wszystkich dzieci!