KOŁO JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA PRZEDSZKOLAKÓW I KLAS I – III
Prowadzący – Dariusz Chlapik
Zajęcia odbywają się w MDK nr 2 w Karbiu , Niepublicznym Przedszkolu „Ochronka” oraz w ZSO 5 (SP 26) w Miechowicach.
-Celem zajęć jest połączenie dobrej zabawy z efektywną nauką języka angielskiego, motywowanie dzieci do nauki oraz rozwijanie wiary we własne możliwości językowe.
-Każda lekcja zawiera aktywną zabawę, piosenkę, rymowankę lub wierszyk. Efektywną naukę umożliwiają również zabawy ruchowe, zabawne historyjki. Częste powtórki i pomoce wizualne ułatwiają utrwalenie zdobytej wiedzy.
-Na zajęciach stosowana jest metoda TPR (Total Physical Response), tzn. metoda reagowania całym ciałem. TPR to niezwykle pomocna technika w pracy z dziećmi, pozwalającą na zaktywizowanie całego ciała, a więc zaspokojenia naturalnej potrzeby ruchu dziecka przedszkolnego.
-Dla dzieci szkolnych elementy czytania, pisania oraz gramatyki wprowadzane są stopniowo.
-Program Koła współgra z nową podstawą programową wychowania przedszkolnego.
-Program Koła uwzględnia również poznawanie kultury i obyczajów krajów anglojęzycznych.
GAZETKA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO:
2017/2018
MARZEC 2018:
Music Is Everywhere – Zakres słownictwa 2018
LUTY 2018:
Fairy Tales – Zakres Słownictwa 2018
STYCZEŃ 2018:
Zakres słów do tematyki Winter Sports & Fun
GRUDZIEŃ:
Gazetka English Merry Christmas
We Wish You A Merry Christmas – song
LISTOPAD:
My Favourite Pet (zakres słów)
Do You Like Broccoli Ice-Cream
Autumn Mood – Zakres słownictwa
What’s The Weather Like Today – song
PAŹDZIERNIK- Autumn In The Orchard, Autumn In The Garden
Zakres słów Feelings & emotions
KOŁA JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Prowadzący- mgr Witold Witkowski
Zajęcia kół jęz. angielskiego odbywają się w szkołach SP 33 i SP 54 w Miechowicach (dla uczniów klas 4-6) oraz w Gimnazjum nr 8 w Karbiu (dla uczniów klas 4-6 SP, gimnazjum oraz szkół ponadgimnazjalnych).
Podczas zajęć uczniowie mają możliwość utrwalenia wiedzy i umiejętności zdobytych w szkole oraz zdobycia wiedzy wykraczającej poza szkolny materiał nauczania.
Program pracy kół kładzie nacisk na wszechstronne rozwijanie umiejętności językowych ze szczególnym uwzględnieniem sprawności mówienia i reagowania językowego w sytuacjach codziennych, co umożliwia praca w małych grupach.
Istotnym elementem programu jest również poszerzanie wiedzy o kulturze, geografii i historii krajów anglojęzycznych oraz kształtowanie u wychowanków postaw otwartości i tolerancji wobec innych kultur i narodowości.